חגיגה אסייתית- סלט פירות וטפיוקה

הכל התחיל באילתור של הדקה התשעים, ארוחת שבת שאולתרה בתוך שעה, חבר שקפץ עם המנה שלו- בשר הודי חריף עם תפוחי אדמה מול אושפלו שהכנתי גם כן בכמה דקות, כמה בירות בוטיק לשעשוע החיך (היה פפו טרפיטסית וסקוטית אחד) והיה צורך בקינוח מהיר, הארוחה הייתה כבדה והייתי צריך משהו קליל, לא מתוק מאוד, מעט חמצמץ ואולי הכול ביחד.
נעים להכיר-טפיוקה

הפור נפל על צנצנת שהעלתה אצלי אבק כבר חודשים רבים שהכילה פניני טפיוקה (אפשר לקנות בכל חנות טבע בגרושים וזה מחזיק לנצח) במקור שורש כלשהו עשיר בעמילן שמעובד לפנינים לבנות קטנות, החלטתי לנסות לבשל את הטפיוקה בסירופ של מים, סוכר ותבלינים רבים ומזה נוצר סלט פירות מרענן לחורף ולכל עונה.

לטפיוקה


1/2 כוס טפיוקה
4 כוסות מים
3 כפות סוכר לבן
מקל וניל שבור לחתיכות
2 מקלות קינמון
2 כוכב אניס
1 כף זרעי שומר
1 כף  הל

בסיר קטן מערבבים את כל החומרים ומכסים, מרתיחים על אש בינונית ובוחשים כל כמה דקות עם כף עץ, הנוזל ירתח במהרה כי הטפיוקה  מסמיכה את הסירופ, מבשלים עד שהטפיוקה נעשית שקופה ונפוחה (כ-15 דקות)
מסננים את הטפיוקה מהסירופ ושומרים את הסירופ והתבלינים בסיר.
את הטפיוקה שוטפים במעט מים קרים ומסננים.

סלט פירות


4 תפוזים
4 בננות
1 אננס משומר (לשמור את המיץ)
2 יוגורט טבעי
1/2 כוס פירות יבשים (אני השתמשתי בחמוציות)
1 כף קליפות תפוז חתוכות דק
1 כף גינג'ר מסוכר חתוך דק

חותכים את כל המריכים ומערבבים, מוסיפים את הטפיוקה ומערבבים טוב.
בסיר קטן מרתיחים את הסירופ ביחד עם נוזלי האננס  ועם 3 כפות סוכר ומצמצמים קצת, שופכים את הסירופ החם על סלט הפירות ומערבבים, מצננים מעט במקרר.
סירופ חם וסלט קר מתמזגים להם יחדיו

הסלט כמובן פתוח לשינויים בהתאם לפירות העונה והתבלינים האהובים, הוא יוצא מעט חמצמץ, מרענן ומושלם לסגירת ארוחה כבדה מתי שאתה רק רוצה משהו שיעלה קצת את הסוכר בדם ולא יתביע אותך במפולות של שוקולד וחמאה.

בתאבון!



תגובה 1:

  1. מקסים .
    אני מבינה שאתה משתמש בזירעי הל ולא בהל טחון , נכון?
    תודה על השיתוף

    השבמחק