זוזוברה כפר סבא- חוויה הודית מעוררת חושים

בהודו הייתי בגיל יחסית מאוחר , לא מייד אחרי הצבא אלא אחרי שכבר סיימתי תואר אחד והייתי באמצע התואר השני, טעמתי את הודו בתור טיול שצריכים להספיק ולנסות כמה שיותר, האוכל ההודי התגלה לפני והיה מהמם- מגוון של טעמים, תבלינים, שיטות בישול, מילים חדשות והרפתקאות של מנות שאתה מזמין ולא יודע מה תקבל, בכל מקום השפעות אחרות ומנות מיוחדות לאזור, העדפתי לנסות מאכל מקומי או לאכול בדאבה (מסעדת דרכים) מאשר לשבת עם כל הישראלים והתיירים ולאכול אוכל שמזכיר את הבית.

בגלל זה ברגע ששמעתי שזוזברה עושים ערב הודי לכבוד שנה למסעדה בכפר סבא החלטתי ללכת מיידית, עד ה-20 לחודש בערב מוגש תפריט הודי והיה ברור שאני שם, כבר בכניסה קיבלתי מושג לגבי מה שהולך להיות- ריח חריף של קטורת, מלצרים לבושים חולצה הודית רקומה עם טיקה במצח, מוסיקה הודית קלילה, התפריט הפתיע גם כן- צד אחד מודפס בהינדו, מחווה יפה שמכניסה לאווירה, הצד השני כבר בעברית עם החלוקה הרגילה בין מנות קטנות וגדולות כאשר מה שמוכן יוצא, התפריט נשמע מקורי, מרענן, אוכל הודי של המעמד העליון שנשמע עשיר בטעמים ותבלינים והציע מבחר לא גדול של 7 מנות קטנות ו-7 מנות גדולות.

כמה דקות התלבטות וההזמנה יצאה לדרך- לאסי בננה לקירור, סמוסה טלה מהקטנות, נודל קארי ומובאר קארי לעיקריות, השירות כרגיל מהיר וכמעט לא מורגש, תוך דקות מגיעות המנות למרות הזהרה שהמנות יוצאות טיפה יותר לאט מהרגיל, בהודו ההמתנה הרגילה היא חצי שעה למנה, פה חמש דקות...

נתחיל מהסמוסה שהגיעה דווקא אחרונה- 3 כיסונים לא גדולים, ביס ראשון מגלה מילוי אפרפר לא קורץ ואז פתאום הכול מתפרץ- סחף של תבלינים וניחוחות מציפים את חלל הפה, חריפות נעימה עם מתיקות ומרקמים שנעים בין גרגר החומוס למילוי קרמי, 3 חתיכות לא גדולות אבל מלאות טעם, הייתי שמח לטיפה יותר נדיבות במנה ולקצת צבע.

מנה שניה-מובאר קארי, נתחי בשר רכים רכים שסופגים רוטב קארי מלא חריפות, בצלים שרופים, דלעת מתוקה ונגיסה, מעט נענע שמוסיפה שמחת חיים ורעננות, צלוחית אורז צהבהב, מנה עשירה, מנחמת, מרוממת שנראית במבט ראשון מעט קטנה אבל מתגלה כנדיבה.

מנה שלישית נשמעה לי בהתחלה כהתפשרות- ציקידאנה נודל קארי, נודלס בקארי של עגבניות אש, חשבתי שזה פשרה למי שבא לחפש נודלס וגילה את הודו, כי למעט אזורי ההימלאיה שם יש השפעות טיבטיות לא נתקלתי בנודלס בהודו אבל הופתעתי- נודלס נגיסים, עגבניות שרי, אפונה, בצל ורוטב ששורף את הנשמה, קארי של עגבניות שנילו בלהבה ויצרו רוטב שהוא מעדן, מתיקות האפונה איזנה את החריפות ואת מגוון הטעמים שהיו במנה וכמובן זוג פלפלים חריפים שישבו מעל ונתנו קיק של חריפות הודית.

לאסי בננה היה קלאסי- קרמי, מרענן, לא מתוק מדי ומאזן את הטעמים, קפה הפוך לסיום לא היה הודי בכלל, אלב החוויה הייתה מדהימה, המקום הציע חוויה שונה, המראה להודו שעברה "תירבות" קל, הטעמים מעודנים, החריפות מותנה, המנות עבור התאמה לחיך הישראלי אבל שמרו על ההודיות שלהם, סעודה הודית איכותית כמו במסעדות היוקרה של הודו עצמה, לא חריף כמו הודו כמבון אבל ללא התפשרות על טעמים ותבלינים.

אבל משהו היה חסר- הייתי שמח לראות עוד מנות הודיות מסורתיות, אולי טאלי מקורי, פאקורה, נאן מהתנור, מסאלה דוסה או אפילו צאי שלא היה בתפריט....אבל זו ההערה היחידה לארוחה מדהימה שנתנה תמורה גבוהה.

אז מה היה לנו- סמוסה 38 ש"ח, נודלס קארי- 51 ש"ח, מובאר קארי- 63 ש"ח, לאיס בננה-19 ש"ח והפוך 12 ש"ח.
סה"כ- 183 ש"ח לקפיצה קטנה להודו, הלוואי שהתפריט ימשיך לרוץ ולהתרחב. ציון הדוקטור- 9.5

http://www.google.com/help/hc/images/feedburner/wp-email-code.gif

2 תגובות:

  1. שים את מיקום המסעדה בארץ (כפר-סבא) ביחד עם שם המסעדה בכותרת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההערה, יבוצע

      למרות שהתפריט קיים גם בסניף בהרצליה לפי מה שהבנתי

      מחק