קוצ'ינה תמר- הטבח לא מאוהב

יום שבת ממוצע של יולי בישראל, הטמפרטורות בשמיים, הלחות בעננים, כל גיחה של חמש דקות מחוץ למלפלט המזגן עולה במחיר כבד של זיעה, רק דברים מיוחדים יגרמו לי לצאת מהבית, הפעם ההימור על היציאה היה מסע טעימות בקוצ'ינה תמר אי שם בשולי אזור התעשייה המושמץ של יד חרוצים, בצהריים המקום שומם אבל לא נראה מזמין במיוחד, המסעדה נראית כמו נווה מדבר בלב מוסכים ומועדונים ביחד עם הקופי בר השוכן ברחוב סמוך.

הארוחה שלנו הייתה ארוחת קופונים שהציעה ארוחת טעימות זוגית, אחרי מספר ארוחות טעימות (כמו יבנה מונטיפיורי) החלטתי שארוחת טעימות בקופונים מקבילה לתפריטים שמקובלים באירופה של ארוחות ערב קבועות של מנה ראשונה, עיקרית וקינוח בתוספת כוס יין במחיר סביר, אני מצפה מהמסעדה לספק לי ארוחה מוקפדת וקלילה, המחיר לא זול במיוחד, קרוב ל-140 ש"ח לאדם, ובמחיר הזה על המסעדה לספק לי חוויה מלאה גם אם לא חוויה קולניארית יוצאת דופן.

המקום חביב, בר רחב, גלריה קטנה ואינטימית שהייתה שקטה גם אם מעט צפופה ועם תקרה נמוכה שם ישבנו, המלצרית לקחה את התלושים והתחילה לדקלם מבחר רחב של מנות שנקבל, השירות היה סביר גם אם לא איכפתי ומקצועי, לא היה הסבר מפורט על המנות או המלצות על התאמה בין המנות, כוס יין פרסקו הוזמנה (כלול בארוחה) ודיאט קולה (מחוץ לארוחה).

אחרי מספר דקות הגיע לשולחן לחם כפרי טוב, קרום קשיח ופריך ופנים רך וטעים, חמאה רכה מאוד על סף הנוזלית ואיולי ממכר בפנכה יפה, התחלנו לכרסם את הלחם וחששנו להתמלא מהר מדי מהלחם המוצלח הזה.

מנה ראשונה הגיעה- קערות קטנות של מרק עגבניות קר עם קוביית קרח בודדת במרכז,בועיות של שמן זית ואיים של לפל שחור.  המרק היה קר, מימי, שילוב של חמיצות- מתיקות- מרירות ומעט מדי מלח, פתיחה נעימה ומצננת אך ללא אמירה,

אחרי דקות ספורות זרמו להם לשולחן 3 צלוחיות נוספות של אנטיפסטי- סלט בייבי קפרזה, פשה קרודו ורול נוצ'ה
הבייבי קפרזה היה סלט עלים ירוקים עם עגבניות שרי תמר קטנטנות בשני צבעים ובייבי מוצרלה ברוטב בלסמי, המוצרלה הייתה רכה וטובה אבל בכמות קטנה, העגבניות שרי היו מתקתקות והעלים סבירים, אבל הורגש חוסר בתיבול של מלח ופלפל, דבר שעומד ללוות אותנו.

רול נוצ'ה היה רצועות דקיקות של בשר נא (סינטה לדעתי) מלופף סביב עלים ירוקים, מנה יפה, טעם אנמי, הבשר מוצלח, אבל חסר תיבול של מלח או רוטב שירים את מנה כלפי מעלה.

פשה קרודו היה דג נא, ברוטב קליל של שמו זית ועגבניות, הדג היה טרי אבל חסר טעם, תיבול מוצלח היה מרים את המנה הזאת גם כן, מחסור במלח פעם שלישית, בכלל כל נושא הדגים הנאים בארץ הוא טעות לדעתי, רוב הדגים בארץ סובלים ממסור חמור בטעם, רק תיבול אגרסיבי מרים אותם לכן אני לא מבין את ההתעקשות של כל מקום להכין מנות המבוססות על הדגה המאוד מוגבלת בארץ, יש לכם דג שיכול להחזיק את המנה לבדו- מעולה, אם אין אז תוותרו.

המנה הבאה בפתיחים לקחה קצת יותר זמן, סופלה פרמזן, מנה מקורית יותר של סופלה קטן עם תבשיל פטריות קטן מעל, המרקם היה נחמד, רך וגמיש, הגבינה הייתה איכותית, הפטריות נתנו תוספת עמוקה שתרמה אבל היה חסר משהו.... קצת מלח שיפר את המנה פלאים.


המתנה קצת ארוכה של כרבע שעה ומנות הפסטה (מנה ראשונה) הגיעו להם עם התנצלות על ההמתנה, צלחות יפות וקטנות עם פסטה בייתית, לי טאלליטלה ראגו שעשויי מ-3 סוגי בשרים שכוללים כבד, בשר בקר ובשר לבן, פסטה טובה עשוייה במדוייק אל דנטה עם מעט נגיסות במרכז, רוטב ראגו עמוק ובלי הרבה רוטב, מנה טובה, מאוזנת ועדינה.


היא לקחה אליו אוליו פפרונצ'ינו, אותם איטריות טליטאלה עם שמן זית, מעט עלים ירוקים ופלפל צ'ילי, הזוהרנו מראש שהמנה חריפה והיה בה חריפות נעימה שממלאת את חלל הפה, חריפות שיכולה להיות קשה לרבים אבל אנחנו חובבי חריפות ידועים, מנה נחמדה אבל לא יוצאת דופן.


המנות עיקריות הגיעו מהר יחסית, היא הזינה פילה דניס שהגיע עם תוספת לבחירה, הגיע פילה אחד בגודל בינוני, עשויי יפה ומוגש על ערימה של שפאצלה, בצקניות שעברו טיגון קצר שנתן להם מרקם שמשלב בין פתיתים למציייה, נגיסים, בשרניים ומעט שרופים, תוספת מקורית ומוצלחת ומאוד מאוד משביעה, הדג היה עשויי הייטב, טיפה לימון שידרגה את הדג, מה איכותית וטובה.


המנה שלי הייתה סקלופיני עגל עם שפאצלה, מספר חתיכות מרודדות דק של עגל רך ברוטב של לימון, חמאה וציר בשר.הבשר היה רך וטעים, הרוטב קטיפתי אבל מעט יותר מדי חומצי, השפאצלה ספגה יפה יפה את הרוטב, מנה טובה אבל מעט כבדה, אחרי כמויות האוכל שדחסנו קודם כן היה קשה לסיים את המנה והרבה שפאצלה נשאר על הצלחת.


 קינוח- 3 כדורי גלידה בטעם אגוזים, בננה ושוקולד. גולת הכותרת של הארוחה, גלידה טובה, קרמית וכבדה יחסית עם טעמים חזקים, תענוג לסיום ארוחה כבדה, ביחד עם הגלידה הוגש לימונצ'לו בכוסיות שוט קפואות שהיה קריר, חמצמץ, מתקתק אבל יחסית דליל וקפה הפוך ואספרסו אכזרי וטוב.


ישבנו וניסינו לסכם את הארוחה, ארוחת טעימות זוגית שעלתה 139 ש"ח לאדם (278 ש"ח+12 ש"ח דיאט קולה), אין ספק שמדובר במסעדה איטלקית משובחת, חומרי גלם משובחים, אוכל קלאסי, קיבלנו הרבה אוכל ורעבים לא יצאנו אבל... לא היה ריגוש, לא הייתה מנה שהתבלטה מעל לשער, לא בטוח שאני אזכור את הארוחה הזו בשבוע הבא או אפילו מחר, יד יותר עדינה על התיבול הייתה מרימה את המקום, אם רק הטבח היה מאוהב...


ציון הדוקטור- 7, אוכל טוב, תמורה לא רעה למחיר אבל כנראה לא יהייה פה עוד סיבוב, לאוכל איטלקי איכותי באמת ומקורי אני אמשיך ללכת לטופולינו.






http://www.google.com/help/hc/images/feedburner/wp-email-code.gif

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה