ארצ'יי- סלון של אוכל זול ומשובח במדרחוב

אמרו לי מספר פעמים שאני משתמש הרבה במושג VFM ולא כולם מבינים אותו או איך הוא מחושב, בעיני המושג VFM הוא שיקלול ההנאה יחיסת להוצאה, האם אתה מרגיש מאוכזב מגודל המנה? מזה שהיית יכול לעשות אחת לא פחות טובה בבית? מזה שחומרי הגלם לא היו משובחים? אם כן אז רוב הסיכויים שה-VFM לא היה גבוה, יום אחד אני אחשב נוסחא מתוכחמת שתחשב אותה ותיתן המלצות מדוייקות שישימו על סקאלה אחת פלאפליות ומסעדות שף... אבל עד אז נתמקד באוכל.

כפר סבא, שבע בערב יום שני, שעה די חלשה לרוב המסעדות רק במקום אחד יש תור. על חורבות קנקפה במדרחוב ירושלים פתחו מקום פתוח לרווחה שמנסה להביא את הנוסחא של מסעדות סטייל השדרה וקינג ג'ורג, אוכל מהיר במחיר זול, כול המנות ב-29 הבטיח הפירסום ואני החלטתי להתמודד עם התור ולהיכנס לארצ'י סלון של אוכל, ככה לפחות לפי ההבטחה והאתר, מקום על הבאר נמצא לנו במהרה ואנחנו וצ'ארלי התמקמנו וקיבלנו תפריט שמציע מבחר רחב של מנות החל ממנות בשר, דרך סלטים, פסטות, מוקפצים וחשודים נוספים, כבר מההתחלה אהבתי את העיצוב הפתוח של המקום, אין קירות החוצצים מהרחוב ויש אוויר טוב מהמדרחוב ומצד שני- אקוסטיקה נוראית שהגבירה את קולות הילדים הצועקים והרצים פי כמה וכמה.

הזמנו די מהר- אני רציתי פיש אנד ציפס שנאמר לי שהוסר מהתפריט, התפשרתי על כריך קבב, היא הזמינה המבורגר 280 גרם עשויי מדיום ופפסי מקס, עם כול מנה מגיעה גם סלט ירוק ותוספת לבחירה ואנחנו בחרנו שנינו בציפס.
התחלנו בהמתנה למנות והתבוננו בעומס וההמולה מסביב, המלצרים רצו לכול כיוון, מעט בילבול של מקום חדש ועמוס, תור של אנשים מחכים בחוץ, צ'ארלי נהנה מההמולה ומצוות אוהב כלבים שניגש והתענין ושיתף בסיפורי כלבים, אחד על הכלבה הנאמנה שלו שמתה אחרי 17 שנה שהזכירה לו את צ'ארלי, אחד הציע גור רועה בלגי גזעי לאימוץ... שירות ידידותי, נעים ובלתי מתאמץ שמתאים  למקום.

אחרי המתנה קצרה הגיעו המנות, המבורגר יפה ושמנמן בלחמניית המבורגר מתקוה מעוטרת בשומשום, ערימת ציפס רכרוכיים למראה וסלט ירוק עם עגבניות חתוכות גס, רטבים בצד- מיונז וקטשופ, רק ביקשתי חרדל וקיבלתי ביחד המלצה שמדובר בחרדל צרפתי אמיתי ומדהים. ההמורגר נראה יפה, מריחה קלה של רטבים, מעיכה קלה וביס מגלה המבורגר איכותי, מעט גס, בשר טעים ולא שמן מתובל בחוכמה, הרטבים איכותיים מהצד הסטנדרטי, הציפס פושר וראה תקופות יפות יותר אבל המרקם יותר טוב מהמראה והטעם לא רע.

מהצד השני שלוש קציצות קבב יפות בתוך...לחמניית המבורגר, לא כלי הקיבול הנוח ביותר לקבב, הייתי שמח ללמחניה ארוכה שתארוז אותם יפה יותר, החרדל נבדק ומתגלה כחרדל צרפתי חריף ואיכותי כמו שאני אוהב שבשילוב עם מיונז יוצר חגיגה בפה, הקבב צלוי בצורה מדוייקת מתובל בעדינות, עשבי תיבול מוסיפים עדו קצת ענין, אפילו הסלט הירוק סביר- עלים רעננים ועגבניה בשלה ברוטב שמעט הציף את הסלט אבל היה מתקתק ונעים.

מה נגיד? אין בשורה קולינארית, יש מבחר יפה, המחיר מעולה והתמורה באיכות גבוהה שבלא מעט מסעדות במחיר כפול לא הייתי מקבל כמותה, אבל יש עדיין צורך בהקפדה על הפרטים הקטנים- ציפס טרי שמוכן עם ההזמנה, רוטב סלט יותר מדוייק, לחמנייה יותר מתאימה לכרכיך הקבב, אבל מי אני יתלונן מתי שמנה פה עולה 29 ש"ח והוציעה אותמו מלאים ומאושרים.

אז מה היה לנו? 2 ארוחות 29 ש:ח כל אחת, פפסי- 9 ש"ח סהכ 67 ש"ח מוצדקים להחריד, ציון הדוקטור- 8.5


http://www.google.com/help/hc/images/feedburner/wp-email-code.gif

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה