קפה סולל- בית קפה צרפתי אמיתי, בפינה של כפר סבא

מעולם לא הייתי בצרפת, דבר שעומד להשתנות עוד כשבוע, אבל כחובב אוכל ומאפיים בעיקר תמיד שמעתי את הסיפורים על הבית קפה הצרפתי הקטן והאינטימי בפינת הרחוב, מקום קטן קטן שמכין מיספר מצומצם של מאפים שמתאפיינים בהמון חמאה, סוכר ובעיקר טעם ממכר, מקום שנפתח מוקדם בבוקר ונסגר ברגע שנגמרו המאפים, מקום עם נשמה.

מאפה תפוחים
לי יש מקום כזה, אבל הוא נמצא במדרחוב בכפר סבא  בבנין לא אטרקטיבי בכלל, אבל הוא מרגיש לי כל כך נכון,  זוג צרפתי מתפעל מקום קטן, כמה שולחנות בחוץ, מדרחוב לא עמוס שפונה לכיכר קטנה וקצת זנוחה, בויטרינה קטנה מחכים מבחר לא גדול של מאפים שכל אחד מפתה יותר מהשני- אני רואה שם אקלר עמוס בקרם, טבעת מבצק פחזניה ממולא בקרם נוגט, מילפיי מגרה, קוראסונים עטורים בשלג לבן של אבקת סוכר.... במבטא צרפתי קצת כבד אני מקבל הסבר מהיר על המאפים והפעם אני בוחר במאפים קצת שונים- בשבילה בצק עלים שמעליו קרם פטיסייר ותפוחי עץ ובשבילי קלפוטי דובדבנים, הפוך ואספרסו ואנחנו ישובים בהמתנה דרוכה.
קלפוטי דובדבנים


המאפה מגיע חיש מהר- מאפה התפוחים מגיע ראשון, דפים על דפים של בצק שמתפצח בפה, קרם מושחת ועשיר, תפוחים עדינים והכל מאוזן, המנות לא קטנות, עשירות וממלאות את הפה בטעם מדהים, אי אפשר להתאפק ובתוך שניות נשארים רק פירורים על הצלחת.

אפשר לראות את הדפים....

הקלפוטי מגיע גם גם, בצק פריך איכותי, מילוי קליל ודובדבנים טריים שמשובצים כמו אזמרגדים בפנים, מחזיר אותי לרמת הגולן רק לפני שבוע תחת עצים עמוסי פרי, מנה קלילה ומלאת טעם למי שלא מעוניין בהזרקת חמאה ושמנת לוריד על הבוקר.

אזמרגדים מנצנצים בתוך הקלפוטי

אז מה היה לנו- מקום קטן ומשפחתי עם יחס חם, הרגשה של צרפת בעלות של כ-60 ש"ח לזוג, רגע קטן של ניתוק וסיפוק כל התאווה. ההמלצה שלי- קפה סולל, מדרחוב ירושלים  בכפר סבא- נקודת חובה.

תגובה 1:

  1. אם המטרה הייתה להפוך אותי לרעב - בהחלט הצלחת... ביקורת נהדרת, ותמונות מרעיבות.. ממממ :)

    השבמחק