ליליות ביסטרו- הפתעה כשרה בקצה רעננה


אצלנו בארץ כשר זאת לפעמים קללה- למצוא מסעדה כשרה איכותית שהיא לא מסעדת פועלים או מסדה עדתית יכול להיות קשה, זה לא שאוכל כשר לא יכול להיות טעים, זה העניין שלעיתים קרובות מדי אוכל כשר מתנצל על זה שהוא כשר ומנסה להראות שהוא יכול לקחת מנות לא כשרות ולהפוך אותם לכשרות והרבה פעמים זה נגמר בעוגמת נפש- בגלל זה כולנו מקללים את המונח קינוחים פרווה למרות שניתן לעשות קינוחים מעולים ללא חלב או חמאה....
לכן נדהמתי מתי שבצהרי יום חמים, רגע אחרי שנחתתי מהטיסה שהביאה אותי ממזג אוויר קריר הפריז לחמסין הארץ הישראלי מצאתי את עצמי בצהרי היום במסעדה כשרה שהטריפה את חושיי, והאבסורד השני- זה היה ברעננה בפינה שלעולם לא היית חשוב שתמוקם בו מסעדת שף מהודרת שכזו.
ליליות ביסטרו , סניף של המסעדה התל אביבית הותיקה שמשלבת בתוכה גם מסר חברתי , אומנם היא מתכנה ביסטרו אבל אני החלטתי להתייחס אליה כמסעדת שף מכיוון שכל מנה שם הייתה מנה עם כיוון, עם מחשבה מקורית, עם מגוון רחב של מנות שמאפיין אותם טיפול בחומרי גלם איכותיים והרבה אש של טאבון.
הגענו בצהרים, קיבלנו תפריט עסקית, יש שני מסלולים אפשריים או מנה עיקרית ושתייה "טבעית" במחיר של 49 ₪ או תפריט יותר מורחב של 2 מנה ראשונה ועיקרית ב-69 ₪ ומבחר גדול של מנות קטנות שנשמעו כטאפסים שניתן להוסיף, אנחנו בחרנו באופציה הראשונה.

דבר ראשון נחת על השולחן לחם איכותי וריחני, עם קרום קשיח ולצידו צלוחית קטנה של צ'ירשי, הממרח היה כתום וחלק ולא חריף כמו שאני אוהב את הצ'ירשי שלו (ראה מקרה צצו' בנתניה) אבל טעים ונוגב עד תום בעזרת הלחם הטעים, השתייה הייתה "טבעית" היישר מבקבוק אבל סבירה בהחלט, אני לעולם לא יבין למה מקומות שמכבדים את עצמם לא יכולים לסחוט בעצמם מיצים יותר איכותיים ומקוריים.

מנה ראשונה הגיעה לה- המבורגר , קציצה יפה ועבה, עשויה מדיום-וול כמו שהיא ביקשה, לחמנייה עם סימני חריכה יפים, בצד היו מספר קורני שונים פריכים ומלאי טעם- אני משוגע על המלפפונים בעלי היבלות הללו, ערמת בצל מטוגן ופריך וציפס שעשוי בדיוק במידה, ההמבורגר היה איכותי, בשר טוב וגס מטובל נכון, מגיר מיצים שנספגו יפה בלחמנייה- כל מה שהייתי יכול לבקש ממנו.

המנה שלי גם הגיעה חיש מהר- מאפה בשר עגל, גליל ארוך ומגרה שברגע שנבצע הדיף ניחוח עמוק של בשר עם הרבה נענע ותיבול, הבשר הריחני והטעים הספיג את המאפה במיצי הבשר וביחד היה זה מעדן שכל נגיסה בו גילה עוד הפתעות, הבשר הועשר במעט פלפלים ירוקים והרבה הרבה עשבי תיבול- מנה מקורית וטעימה.

חיש מהר נעלמו להם המנות, מבט חטוף על החלל גילה מקום די גדול, מעוצב באלגנטיות, שילוב של אנשי הייטק , פנסיונרים והרבה כיפות סרוגות, זה מקום שנעים להימלט אליו ביום חמים, עסקית מספקת במחיר הגיוני שמעניקה תמורה מעולה, במחירים בערב נראים מעט יותר יקרים אבל לא שונים ממסעדות אחרות, אין ספק שבפעם הבאה שיבקשו ממני המלצה למסעדה כשרה אין לי ספק שזאת תהייה ההמלצה שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה