קמליה- בינוניות מתיימרת


ישנם מקומות שמתיימרים להיות יותר ממה שהם באמת, חולמים להיות מסעדות שף מובילות ומכתיבות טרנדים, רוצות להיות אופנתיות ועם היד על הדופק, יש מסעדות שמצליחות לעשות את זה ומסעדות רבות כל כך שמפספסות ומאכזבות.

זה סיפור על מסעדה שממוקמת במקום המוזר ביותר שאני מכיר, בתחנת דלק ליד קיבוץ ניר אליהו על הכביש המוביל לכוכב יאיר, על דק עץ גדול שמשקיף היישר על כביש 6 ועל הגדר שמקיפה את קלקיליה, מיקום מוזר אבל בשל העובדה שהוא קרוב לכפר סבא ולכוכב יאיר ומאפשר מפלט מהיר ועם חנייה הפך לפופולארי, יום שישי בצהרים המקום היה שוקק אדם עם מבחר אקלקטי של לקוחות- צעירים, מבוגרים, משפחות וזוגות מכל הגילאים.

התפריט מציע מבחר גדול של מנות, ישנם מספר מנות עם כיוון בלקני שטעמתי בעבר כמו יאפקריס- תבשיל יווני של אורז בשר טחון ופירות יבשים, מוסקה או קבב בולגרי ומוסקה ומנות שניתן למצוא בכל המסעדות שמתיימרות להיות ביסטרו בארץ- כמה מנות דגים, סטייק, קצת פסטה, המנות נשמעות טוב בפוטנציאל ומכיוון שהיינו חמישה נבחרו מנות מגוונות- ביף סטרוגנוף, מוסקה, שניצל עגל, חזה עוף פרוס וצלע לבן.

לשולחן הוגשו מספר פרוסות לחם רך שחומם במיקרו לפי מרקמו עם צלוחית קטנה של חמאה כמעט נוזלית, בצלוחית היו 4 פרוסות לחם למרות שהיינו חמישה סועדים, הדבר הראוי היה להגיש לפחות 2 סלסילות לחם, למרות שהוא לא היה משובח במיוחד הוא נעלם במהירות.
אחר זמן לא רב התחילו להגיע המנות- המנות נראו יפה, גדול מכובד והריחו טוב, המוסקה והביף סטרוגנוף נאכלו במהירות ולא נשמעו תלונות או תשבחות יוצאות דופן, שניצל העגל שהגיע היה גדול בליווי פירה ובצל מטוגן, טעמתי חתיכה קטנה ממנו שהייתה סיבית, עבה מדי ועם ציפויי גס, פספוס של מנה שיכולה להיות מענגת, ואז הגיעה המנה שלי- הצלע הלבן, בתפריט הובטח 500 גרם  בפועל הגיעו 2 צלעות לא גדולות, מוצפות ברוטב מתקתק שהכיל מייפל וסוייה,  בביס הראשון גיליתי כי הבשר יבש ועשוי יתר על המידה וביקשתי להחזיר את המנה ולקבל מנה חדשה , המנה נלקחה אבל צלוחית התוספת שלי נשארה על השולחן- פירה רך וטעים, אחרי כעשרים דקות התקבלה המנה שלי מחדש, בלי מנת פירה חדשה, המנה הייתה חיוורת, הבשר היה עשוי מעט יותר מדי אבל לא נצרב כמו שצריך ולכן היה לא מגרה, הבשר לא ספג את המרינדה והיה סביר, אכלתי כחצי מנה והשארתי אותה בצד, אכזבה גדולה.

לקינוח הזמנו 2 מנות וקיבלנו שמנה נוספת  מהמטבח- היה שם ופל בלגי יבש ולא טעים עם תועפות קצפת וגלידה תעשייתית ביחד עם מעט תפוחי עץ חתוכים, חבל שהמנה לא הועשרה עם סלט פירות קייצי ומרענן אלא רק עם תפוחים חמוצים.
קדאיף חלבה התגלה כקוביית מוס חלבה קפואה על בסיס מספר שערות קדאיף עם טחינה גולמית וכדור גלידה קוקוס סבירה, מנה לא רעה, הטחינה עזרה באיזון המתיקות של המוס  והמנה הייתה ההצלחה של הארוחה, מנה נוספה הייתה מטיל שוקולד - גוש שוקולד מריר באיכות לא גבוהה עם כדור גדליה מעליו- שוקולד תמיד עושה את העבודה אבל המנה לא נחקקה בזיכרון.

מה היה לנו- לא מעט מנות, מנות שהיו יעילות אבל לא מרגשות, במחירים תל אביביים למרות שאנחנו נמצאים בתחנת דלק הרחק מהכול, פעמים קודמות מתי שניסיתי את המנות עם הגוון הבלקני נהניתי הרבה יותר, יכול להיות שזה צריך להיות הכיוון של המקום ולא ניסיון להיות משהו שהוא פשוט לא יכול להיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה