פאי חמאת בוטנים ובננות

כל פעם שאני עומד במטבח ומתבונן במצרכים במזווה אני מתלבט מה אני עומד להכין, תמיד יש התלבטות, שיקולים של כמה זמן זה יקח, תוך כמה זמן זה יעלם וכמה מיוחד זה יהיה, וגם שיקולים של כמה זה יעלה בסופו של דבר, האם זה יהיה שווה את ההשקעה בכלל? אולי בכלל עדיף להסתפק במשהו קטן או פשוט יותר.

בחודשיים האחרונים יש לי חיידק של פאי, כל הזמן אני משחק בבצק פאי, משנה אותו, מרגיש אותו, ממלא אותו כל פעם במשהו אחר, פעם במתוק ופעם במלוח והפעם היה לי חשק לשלב בין מתוק למלוח, מהמזווה קרצה לי צנצנת ישנה של חמאת בוטנים, מהשולחן צרור בננות שנתנו ריח של "עוד יום ואנחנו בשלות" אז החלטתי לצאת למשימה.

התוצאה שלנו היא קלתית בצק פריך לפאי, בצק קל להכנה, מהיר וטעים שעליו קרם רך אך יציב של חמאת בוטנים מלוחה קלות ומעל בננות בשלות שעברו קירמול קצר בסוף האפייה, משחק של מרקמים, טעמים וניחוחות, פאי לא מתוק מדי, עם משחק של כבד-קליל.

בצק פאי

150 גרם חמאה
2 כוסות קמח
3 כפות סוכר
מעט מלח
מים קרים

הוראות הכנה- שיא הפשטות,רק שנמע מסובך, אחרי פעם אחת הבצק הזה הופך לבצק הקבוע שאף פעם לא מאכזב.
במעבד מזון עם להב מתכת שמים חמאה קרה חתוכה לקוביות, קמח, סוכר ומלח.
בהתחלה מפעילים בפולסים עד שהחמאה והקמח הופכים למרקם דמוי חול אחיד, ואז מפעילים את המעבד מזון על מהירות בינונית ותוך כדי עירבוב מוסיפים לאט לאט מים קרים היישר מהמקרר, נותנים לתערובת להסתובב כדקה עד שנוצר כדור בצק, אם צריכים מוספים עוד מעט מים, הכמות משתנה אבל היא סביב 1/2 כוס מים בסך הכול.
את הבצק משטיחים לצורה של דיסק, עוטפים בניילון נצמד ולמקפיא. לכ-15 דקות

בנתיים מחממים את התנור לטמפרטורה של 180 מעלות, מתי שהוא מגיע לטמפרטורה מניחים על השיש 2 חתיכות ניילון נצמד חופפות, מקמחים טיפה ועל הניילון מרדדים את הבצק עד לגדול שיכסה תבנית פאי 28, מרימים את הניילון נצמד עם הבצק ובקלילות מכסים את התבנית.
את התבנית מרפדים בנייר אלומניום שיכסה את הקצוות, שמים על נייר האלומניום משקולת- אני משתמש בגרעיני חומוס יבשים ואופים 12 דקות, מוציאים את הפאי, מורידים את הנייר אלומניום ואופים 2-3 דקות נוספות.

מלית

1 מיכל שמנת מתוקה
3/4 כוס חמאת בוטנים
1/3 כוס סוכר אינוורטי או דבש  (סוכר אינוורטי הוא סוג מורכב שניתן לקנות  בחנויות אפייה מתמחות)
1/2 כוס סוכר חום
3 ביצים
3-4 בננות חצויות לאורך

מערבבים את כל חומרי המלית עד עיסה אחידה, שופכים על קלתית הפאי החצי אפוייה, מסדרים למעלה בצורה יפה את חצאי הבננות.
אופים בטמפרטורה של 170 מעלות כ-20 דקות, לאחר מכן מפזרים מעט סוכר על הבננות ומקרבים את התבנית לחלק העליון של התנור על מנת שהסוכר יתקרמל, אופים עוד כ-5 דקות עד שהמלית יציבה למגע.

מקווה שהשילוב של מתוק- מלוח, רך-פריך יעשה לכם שבת מדהימה.


3 תגובות:

  1. נעים להכיר את הבלוג שלך :)
    מתה על שילוב הטעמים שבטארט,
    נשמע ונראה יופי!

    השבמחק
  2. זה נראה טוווב! חמאת בוטנים מלוחה זה מעולה, בייחוד עם שוקולד יאממי.גם בננות הולך :-)

    השבמחק
  3. כל הכבוד! שאפו!

    מתכון מדהים,
    העוגה גם טעימה וגם יפה

    תמשיך להפגיז במתכונים

    השבמחק