יהלום בין הסמטאות- יהלומה ביסטרון

ועוד יום שישי הגיע וכרגיל אני בלווינסקי, לוקח לסיבוב היכרות חבר חובב קולנרייה שמעולם לא עבר את הצד הזה של העיר, מצטייד בכל טוב הארץ והעולם, מחפש גבינה גרוזינית וצרפתית, זיתים וסלמון מעושן, קצת לחם כורדי איכותי והכל מוכן לשבת רק חסר משהו לרפד בו בנתיים את הקיבה.

בסמטא ליד השוק שמעתי שיש מקום חדש, אומנם הפרסי, ניסו התורכי או בוטיק הנקניקים ליד קורצים אבל החלטתי לתת לו הזדמנות ובין הסמטאות המתקלפות הלכנו וחיפשנו את היהלום, חנות קטנה, חזית חדשה ממול לחנויות בנות עשורים רבים, דלפק קטן עם קווים ושמות רחובות תל אביב ומטבח פתוח בו השפית בחיוך גדול גדול מזמינה להיכנס.

למקום קוראים יהלומה ביסטרון, משהו שבין בסיטרו למזנון שוק קטן, שילובים מענינים של סגנונות וחומרי גלם מוצעים ואנחנו בוחרים בשקשוקה מועשרת במוצרלת באפלו ובכריך יהלומה, היא מציעה גם קוסקוס עם מרק עשיר שבמיוחד הכינה עכשיו והתאווה שהיא דיברה על המרק והעושר שלו כבשה אותי מייד אבל הקוסקוס יחכה לשבת הבאה.

שני מלכות בהירות מוגשות מצוננות כראוי, בירה בוטייק ישראלית עשירה ומורכבת שפותחת את הסופשבוע כראוי, אחרי כמה דקות מגיעה שקשוקה בייתית בצבע אדום עמוק עם 2 ביצים עשויות מעט יותר מדי על צלחת חרסינה ישנה של שוק פשפשים בצד חתיכה גדולה ויפה של חלה ששכנה על הדלפק הגדול ונחתכה אחר כבוד והוגשה בנייר חום, השקשוקה עשירה, עגבניות שבושלו ויצרו רוטב עשיר ומתובל וחוטי מוצרלה שהסתתרו ברוטב ונמתחו לכל עבר, מנה שמראה שרק בישול עם הרבה אהבה יוצר שקשוקה ראוייה.

אני לקחתי כריך יהלומה- בין 2 פרוסות חלה שכנו פרוסות עבות ויפות של רוסטבייף איכותי, אננס טרי, טבעות פלפל חריף ומעט עלים, כאשר כל הכבודה נחלצה כאחר כבוד ויצאה כטוסט פריך, ביס ראשון מגלה בשר טוב ופרוס עבה, ואז חתיכת אננס טרי שמדגדגת את הלשון שנשרפת לפתע מפלפל חריף... תענוג של טעמים ומרקמים בכריך מקורי וכיפי.

המקום חמוד, מעלה חיוך, הואכל טוב, פשוט ומורכב בו זמנית, מקורי ורענן, מקום שיכול להתפתח ולהיות מוסד מקומי בתנאי שישמור על הדבר הכי חשוב- על החיוך.

ציון הדוקטור- 8.5, תמורה מעולה לאגרה

4 תגובות:

  1. כול הכבוד על הכתבה .רק חסר הכתובת

    השבמחק
  2. הכתובות היא רחוב זבולון 5

    השבמחק
  3. הייתי, אבל לא עפתי כמוך. היה חמוד. מנה עיקרית אמנם עולה 35 ש"ח אבל היא קטנה וכלל לא משביעה. במחיר הזה הלכתי אח"כ לסלימי (מסעדה פרסית, בנחלת בנימין - בדיוק בחלק שמקביל ליהלומה) ושבעתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אוכל הרבה אצל סלימי ומודבר בשני דברים שונים בתחלית, יהלומה מציעה אוכל שמשבל בין מקוריות, חומר גלם מעולים ובישול מצרי מקורי ומבצעת את זה בחן , המקום קטנטן וכיף לשבת בו ולקבל שירות אישי ומתענין
      סלימי נותן תבשילים פרסיים מדהימים במחיר של 50 ש"ח, מציעה מעולה, אבל לפעמים מתי שלא מתחשק לי חורשט צריכים לגוון באיזה כריך רוסטביף עם אננס

      מחק