לימים של חורף- פודינג לחם ופודינג אורז

החודש הזה הביא לנו מבחר של סופי שבוע עמוסים בגשם ועננים, שבתות שעושות חשק בעיקר לשבת בבית ולא לזוז, לאכול אוכל חם ומנחם ולהירדם עד שיגיע הקיץ, אבל סוף שבוע כזה הוא גם סיבה לצאת החוצה, בשבועיים האחרונים התחילה פריחת החורף לצאת בכל תפארתה ואני רק מחכה להפסקה בין הגשמים לצאת ולהתרוצץ בשדות ירוקים לחפש אחר פרחים ושאר חרקים.

אחרי זוג שבתות בהם חיפשתי ומצאתי אירוסים מבריקים, כלניות רעננות ופרחים אחרים שניצלו את קרני השמש והגשם הרב והחליטו לפרוח שתי צורך בקינוחים מחמים שמכינים בדקות והם מאירים בחום ובעומק את השבת, ניצלתי אשכול ענק של בנננות שהראה סימנים של בשלות יתר והכנתי 2 קינוחי פודינג מפנקים לחורף הקר.

פודניג לחם- בננות


3 בננות בשלות מרוסקות גס
3 כוס חלה מתוקה פרוסה לקוביות גדולות
1 כוס חלב
1 כוס שמנת מתוקה
1 שמנת חמוצה
4 ביצים
1/2 כוס סוכר
תמצית וניל
100 גרם שוקולד מריר
2 בננות פרוסות

הכנה קלה  במיוחד- בקערה גדולה מערבבים חלב, שמנת מתקוה וחוצה, ביצים ותמצית וניל לעיסה אחידה, משרים את קוביות הלחם- אני אוהב להשתמש בחלה מתוקה פשוטה אבל אפשר להשתמש בכל לחם נייטרלי- מתקתק בטעמו.
נותנים לחלה לשתות את הנוזל במשך כחצי שעה ומעבירים לתבנית 20*30,  קוצצים שוקולד מריר גס ומערבבים ביחד עם חתיכות הבננה והחלה.
לחם, בננה ומעט שוקולד משכשכים להם יחדיו

אופים בטמפרטורה של 160 מעלות במשך כ-30 דקות עד שהפודינג במרקם יציב, אוכלים בכל צורות הצבריה האפשריות, רוב הסיכויים שלא ישארו שאריות אחרי הביס הראשון שתיקחו אבל הוא נשמר טוב גם במקרר....
מכיוון שהתוצר המוגמר לא שרד לצילומים...עוד תמונה של הלפניי

פודינג אורז-בננות


1 כוס אורז
2 כוס חלב
2 כוס מים
תמצית וניל
מקל קינמון
3-4 תרמילי הל
כוכב אניס
כפית זרעי שומר
2 בננות מעוכות
1/2 כוס סוכר

בסיר גדול מערבבים את כל המרכיבים, מביאים לרתיחה על אש גדולה ומורידים את הלהבה, מערבבים כל כמה דקות ונזהרים שהחלב לא ישפך, אחרי כ-10 דקות האורז ישתה את כל הנוזלים ויעשה דייסתי, מערבבים בזהירות ונזהרים שהתחתית לא תישרף, מעבירים לקערה גדולה ומפזרים מעל מה שרק רוצים- פירות יבשים וטריים, אגוזים, שוקולד..
הפודינג טעים בכל מצבי הצבירה ומחמם את הלב ביום קריר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה