לילות חורף קרים דורשים- לחמניות שוקולד וממרח בננה

זה היה עוד יום חורפי בו הגשם לא הפסיק לרדת, נראה היה שארובות השמיים נפתחו ואין סימן להפוגה, מזג אוויר כזה תמיד עושה לי חשק לאפות, אולי משהו מתוק? אולי משהו מלוח? בסוף החלטתי לא זה ולא זה, בעצם אולי שניהם ביחד, אומנם אמצע שבוע אבל שמרים זה תמיד דבר שכיף להתעסק בו וממלא את הבית בריחות משכרים.

כמה בננות בשלות שנשארו מהאשכול של שבוע שעבר קראו לי למצוא גם להם שימוש, חשבתי פתאום למה אין ממרח בננות כמו שיש ממרח תמרים או ממרח שוקולד.... הרבה מחשבות בראש עברו עד שהם התרקמו לשילוב שהתגלה כמושלם- לחמניות רכות עם פסים של קקאו ועיטורי שוקולד שנבצעות ונמרחות בממרח של בננה, טחינה וסילאן, שילובים של מתוק ומלוח, קר וחם....

לחמניות שוקולד


600 גרם קמח
280 גרם מים
15 גרם שמרים יבשים
מלח
100 גרם סוכר
100 גרם חמאה
2 כפות קקאו
100 גרם שוקולד מריר קצוץ גס

מערבבים בקערה קטנה את המים והשמרים, אני משתמש בשמרים יבשים שתמיד קל לשמור בקופסא עטומה ולשלוף מתי שרק צריך, מערבבים קצת ומפוררים גושים.

בקערת מיקסר מערבבים קמח (אני משתמש בקמח לחם של שטייבל) ומלח, סוכר וחמאה רכה. מפעילים את המיקסר עם קרס לישה במהירות נמוכה לעריבוב יסויד ומוסיפים את השמרים והמים, מגבירים את המהירות ולשים במשך 10 דקות.
לאחר עשר דקות כאשר הבצק מבריק ודביק מוסיפים את הקקאו והשוקולד המריר, מערבבים במהירות בינונית כמה דקות עד שהשוקולד נבלע בבצק ויש פסים של קקאו, אני אוהב שהבצק לא אחיד, מפוספס לבן-שחור.

מטפיחים חצי שעה, אני בדרך כלל מחמם את התנור ל-50 מעלות, סוגר את התנור ומכניס את קערת הבצק, לאחר חצי שעה מחלקים ללחמניות קטנות, לי יצאו כ-24 לחמניות, מתפיחים עוד שעה.

אופים בטמפרטורה של 160 מעלות במשך כ-12 דקות עד שיש ריח משגע של שמרים באוויר והתחתית אפוייה.

ממרח בננות


3 בננות בשלות מאוד
1/2 כוס טחינה גולמית (אני אוהב את היונה)
2 כפות סילאן
מיץ מחצי לימון

מועכים היטב את הבננות, מוסיפים טחינה, סילאן ולימון ומערבבים, ממתיקים עוד לפי הטעם, שומרים בקירור.

להמשך לא צריך הוראות הכנה- לחמניה חמה עם אגמים קטנים של שוקולד מומוס, כף גדושה של ממרח בננה גבשושי ועשיר ויאללה לפה...


תגובה 1:

  1. לאור הגלים שראיתי מקודם כשהלכתי עם הכלב לחוף הים, החורף שוב מגיע וכשיש חורף חייבים משהו משוקולד, משהו חם ומשהו פחממתי. נראה לי שהמתכון עונה לי על כל הצרכים. תודה.

    השבמחק