מקרון גן עדן- פייר הרמה , פריז

עם הנחיתה בעיר האורות ידעתי ישר מה המטרה שלי- למצוא מקרון שיעיף לי את כל החושים, מה יש בעוגייה התמימה הזו שתמיד גורם לטירוף? זה המרקם הקשיח שמתמוסס בשניה בין השינים או המילויים הנהדרים שנדחפים בין שתי הכיפות?

אני זוכר את השיעור בו למדתי להכין מקרון והעובדה שתמיד אחוז ניכר של המגשים נזרק כי הבצק לא מצליח, את הצורך לייבש את העיסה על תבנית האפייה לפני הכניסה לתנור על מנת שיווצר הקרום הקשיח ואת העדינות של חילוץ העוגייה מהתבנית שלא תישבר, אבל הטעם תמיד שווה את הכול..

נחתתי בפריז ביום ראשון וישר יצאתי לטיול בעיר ולהפתעתי גיליתי שמול המלון שלי, על יד האופרה נמצא סניף קטן של פייר הרמה, אחד ממקדשי המקרונים כמו שנכתב בכל מדריך תיירים בסיסי לכן בשניה שראיתי את השלט נכנסתי פנימה והצבעים סינוורו אותי מייד, מקרונים בשלל צבעים וטעמים, חלקם קטנים וחלקם ענקיים, ישר התחלתי בקניה ורצתי למלון לשבת על אדן החלון ולזלול.

אז מה יש לנו- מקרון אחד בטעם פסיפלורה במילוי שוקולד חלב- בשניה שבו ננעצו השינים בקרום הפריך התמלא הפה בטעם חמצמץ של פסיפלורה בשלה שלוותה במתיקות מאזנת של שוקולד החלב, טעם ברור וכל כך אמיתי שדמיינתי לי פסיפלורה שכרגע נקטפה מהשיח.


מקרון אפרסק היה מלא עסיס, בעל צבע מפתה ועמוק, אין לי מושג איך הם יוצרים מיצויי עמוק כל כך שמרגיש כמו יום שמשי על הים.

האחרון היה קצת יותר מוזר- אספרגוס במילוי קרם אגוזי לוז, שילוב טעמים מרתק, מאתגר, על גבול המרציפן, חבל שהוא כל כך קטן.. בהזדמנות אחרת הוספתי גם מקרון ורדים שהרגיש כמו הליכה בשדה פורח...

מקרונים נהדרים, קטנים ומפנקים, המחירים לא זולים, סביב 2 יורו למקרון קטן אבל טעם שנשאר ונשאר.

2 תגובות:

  1. ארמה, לא הרמה. אין ממש אות ה"א בצרפתית. חוצמזה, פוסט מאוד מגרה.

    השבמחק
  2. תודה...וצרפתית ממש אין דרך לדעת איך לבטא, יותר מדי אותיות מוזרות שלא נשמעות

    השבמחק