הצלע השמינית- ארוחת טעימות ועוד טעימות


זה התחיל באיחור, איילון היה פקוק מתחילתו ועד סופו, הגיבור הראשון כבר הודיע שהוא הגיע ומחכה לנו והוא הקדים ברבע שעה ואנחנו מנסים לפלס את דרכנו ברחובות תל אביב עד שהגענו למסעדה באיחור לא אופנתי בכלל של חצי שעה, מתקשרים למסעדה שבאים לפתוח את החניון וצועדים לנו על מדרחוב נחלת בנימין, בצמוד לכרמלה בנחלה אנחנו רואים את המסעדה- בחוץ כיסאות במבוק שמזכרים זולה על החוף ובפנים עץ אלגנטי, מתיישבים ומזמינים מהר ארוחת טעימות וטעימות יין.
לחמניות לניגוב

הגיע הזמן להבין איפה אנחנו- הצלע השמינית, פעם לפני כעשור בהרצלייה ועכשיו בתל אביב, ארוחת טעימות של כ-7 מנות מוצעת לנו במחיר של 200 ₪ לסועד , באנו מצוידים בקופון שחוסך לנו 50 ₪ והוספנו הצעה של 3 כוסות יין שיותאמו למהלך הארוחה ב-60 ₪ לאדם. שלשות הגיבורים מורעבים וברגע שנוחת על השולחן לחמניות שבלול חמימות ומתוקות במילוי טפנד ביחד עם סלט עגבניות משלל סוגים עם פרוסות גבינת סנט-מור ברוטב מתקתק הקרב מתחיל ואין שבויים, הלחמניות מתקתקות וממכרות והתוך הרך מנגב באהבה את עסיס העגבניות, פתיחה קלילה ומהנה.
מה אייל שני היה אומר על זה?

מנה ראשונה  נוחתת חיש מהר- סביצה מוסר בצלחת עשירה בצבעים, היה שם דלעת, אבוקדו, חתיכות דג בשרניות וטריות והמון טוביגו- ביצי דגים קרנציות  שזהרו בירוק מבריק והתפתחו בין השינים, מנה מרעננת, קלילה, פתיחה טובה לארוחה.
תמונה אימפרסיוניסטית

מנה שנייה נגיעה אחרי כמה דקות והיא מרהיבה- פרוסות טונה אדומה שנצרבה קלות על סלט עגבניות, במיה גדולה, שעועית ואסבי וטוביגו וזילופי טחינה ובלסמי מצומצם , הטונה איכותית, משחקי המרקמים והטעמים מקסימים, טוביגו שחור מנקד הכול מלמעלה ונתקלתי בהפתעות בכל ביס, אם זה ביס של במיה נגיסה וטובה או חתיכה קטנה של פקאן מסוכר, חריפות וואסבי ומתיקות טחינה ובלסמי, מנה מהליגה העליונה של מסעדות ארצנו.
מכוכבי הארוחה

המתנה קצרה, על השולחן מוצבים כלי פיצוח ואחרי המתנה קצת ארוכה מדי מגיעים שלושה חצאי סרטנים, לטענת הגיבור חובב פירות הים ממוצא ויאטנמי, הם הקפתו בחמאה שום וצלפים, אישית אני לא משתגע על סרטנים והם היו החלק החלש ביותר בארוחה, יותר מדי מלאכת פיצוח ופחות מדי בשר וטעם לטעמי.

מנת ביניים מרעננת חך מוגשת- סלט נקטרינות עם בלסמי וכוסברה, לא אוהב כוסברה, והסלט עם טעמים חזקים מדי, מיותר לדעתי.
מבט נוסף על הטונה

הגענו למשחק העיקרי- בשר, צלחת קרפציו יפה מראה עם צבע טוב, עלים ירוקים מעל וגוש פרמזן שמגורר לו בהנאה מעל, הבשר טוב וחתוך דק דק אבל הרוטב מימי מדי והבשר קר, דבר שמונע מאיתנו ליהנות מבשר שנראה שהיה איכותי.

מנה של דבלים ממולאות בכבד אווז עם ריבת משמש מגיעה, דבלים יפות ומפתות, צבעים משגעים אבל הכבד נעלם בתוך הדבלה ולא מורגש, מעט מלח גס היה משפר את החוויה והמרקם ומעלה את המנה לדרגה אחרת.
יפה אבל טעון שיפור

מנות הבשר הכבדות מגיעות- חגיגת בשר, חרב מפלחת לה בהנאה רבה שכבות של פילה בקר, כבד אווז וחזה אווז מעושן עם עין של חלמון שמנוקב במהירות, הבשר עשוי ברמת מדיום-רייר מדויקת, רך, מתמסר, טעמים עשירים, ההמלצה היא חיתוך כמו של שאוורמה, שכבות שכבות של מרקמים וטעמים ואנחנו רבים על כל חתיכה ומנגבים את נוזלי הבשר העשירים.
כל מילה  מיותרת

מנה אחרונה הגיעה לבסוף ואנחנו בצפייה דרוכה- סינטה מקובה מבשר קובה, בשר פרה שמקורו מיפן שעובר טיפול שאמור להפוך את הבשר למשוייש ורך במיוחד, הסטייק בהיר מאוד, עשוי במידת מדיום-רייר עם פס של חרדל לצידו, הבשר ורדרד, רק, מעולם לא טעמתי בשר שכזה, נמס בפה, מלא בטעם, מלא בנימי שומן דקיקים שנמסים לתוך הבשר, לא צריך מלח ולא פלפל, בשר שמחזיק את עצמו.
בחירוף נפש צולם הקובה לפני ההסתערות

קינוחים מגיעים- פרופיטורול ממולא בגלידת קפה והל עם צפוי שוקולד, הגלידה איכותי ועדינה אבל הפרופיטורול מרגיש כמו פחזנייה לא איכותית במיוחד, מוס שוקולד עם שכבת קראמבל מתוק, עדין ונעלם במהירות.

אספרסו לכל אחד, מסיימים את כוסות היין  האחרונות ועוברים לכורסאות בחוץ, מסתכלים על המדרחוב השקט ונותנים לאכול לרדת לאט לאט ואז מגלים כי עברו שלוש וחצי שעות מהרגע שנכנסו למקום.

מה הנזק? 200 שח לארוחת טעימות לאדם (קופון הנחה של 50 ₪ לאדם נוצל) + 60 ₪ לטעימות יין שכללו 3 כוסות יין יפות+ 10 שח לאספרסו= 270 ₪ לאדם, לא זול, אבל האוכל היה מוצלח ברובו, חומרי גלם איכותיים ונדירים ואווירה טובה יוצרים שילוב שקשה לסרב לו, מומלץ בחום, 8.5 בסולם הדוקטור תחת קטגוריית ארוחות גיבורים אמיתיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה