קפה זליק- ארוחת בוקר שמנסה לשנות אבל נכשלת בנקודות.


בתי קפה באופן  כללי לא עושים לי טוב, רוב בתי הקפה בארץ הם קלישאה מהלכת שחייה בתוך מסגרת ומסרבת לפרוץ אותה, תפתח תפריט של בית קפה אחד ורוב הסיכויים שהוא זהה לתפריט של בית הקפה הצמוד לו, לכן אני מעדיף בתי קפה שמתמקדים בנישה אחת ועושים את זה טוב, זה יכול להיות בית קפה שמציע מאפים מעולים שאי אפשר לסרב להם, בית קפה שיש לו קפה מעולה ומשמש כנקודה לעצירה מהירה והתבוננות על הרחוב מהדלפק או בית קפה שמציע ארוחות בוקר מיוחדות ומקוריות.

לכן די שמחתי מתי שהתיישבתי עם משפחתי על מנת לחגוג את יום הולדתי של אחי, היה זה בוקר יום שיש מתי שיום כיפור מתדפק על החלון כבר, רחוב שינקין בגבעתיים היה עמוס באנשים, קפה זליק ישב לו בפינה, השולחנות היו עמוסים באנשים ובאוכל שנראה מגרה ומעניין, התיישבנו על הספסל בכניסה וחיכינו למקום במשך דקות ארוכות, האם העובדה שיש עומס ותור של אנשים אומר על המקום שהוא טוב או לא? אחרי כרבע שעה במהלכו קיבלנו טעימות קטנות של קפה קר מתוק ומעורר הוכנסו לחלל הפנימי שהיה מעט רועש, קיבלנו תפריטים והתחלנו להתלבט.

התפריט הציע מבחר יפה של ארוחות בוקר שנשמעו קצת שונות- בוקר זוגי שמודרג או ביצים בקן? אולי וופל עם ביצים עלומות וסלומון מעושן? אולי ארוחה ישראלית רגילה? בסוף החלטנו ללכת על ארוחת בוקר זוגית משודרגת שהוזמנה פעמיים, והיא נשמעה מפתה במיוחד.

אחרי המתנה די ארוכה התחילו להגיע המנות, קודם כל הגיעה השתייה, אני הזמנתי תפוחים שנסחטו במקום, הכוס הייתה גדולה וקרירה (אבל מעט קרי היה יכול להיות תוספת מבורכת) הנוזל היה עכור וחמצמץ מעט אבל תפוחי בהחלט, אני הייתי מציע להוסיף לו מעט סירופ סוכר, אחרי השתייה הגיעו המנות, כל זוג קיבל זוג מחבתות קטנות עם 2 סוגי שקשוקות, 2 צלחות סלט, מגש אישי עם מספר מנות ופוקאצ'ה אחת, הכול נראה עשיר ויפה והתחלנו  בעבודה.

שקשוקה ראשונה- שקשוקה תרד עם גבינת פוקרינו הייתה מעדן, הרבה תרד, הרבה גבינה, מרקם רך ומענג ומלא טעמים, הביצה הייתה כשלון חרוץ- מבושלת יתר על המידה, אם החלמון היה נוזלי היה יכולה להיווצר סימפוניה נהדרת של חלמון עם תרד וגבינה.....

שקשוקה שנייה- סטנדרטית וחיוורת, רוטב עגבניות חסר תיבול, ביצה שמתה מבישול יתר, אחרי ביקור אחד עם הפוק'צה לא רציתי לחזור לשם.

הסלט ירוק היה טוב, חסה טרייה, רוטב מתקתק וגפרורי בטטה פריכים.

הצלחת האישית נראתה יפה- לחם בריוש עם עלי תרד וביצה עלומה, אבל לצערי הטעם היה אכזבה, לחם יבש וחסר טעם  או מרקם, עלי התרד היו חסרי טעם, הביצה העלומה הייתה ביצה עלומה, היה חסר לי רוטב עשיר שיעטוף את הכול יחדיו או תיבול.
פרנץ טוסט- היה אותו חתיכת לחם שליוותה את הביצה עלומה עם סלט פירות קטן ונחמד ומעט מייפל, לא נוצר שום חיבור בין הסלט פירות ללחם, מנה סתמית לחלוטין.
יוגורט עם גרנולה- סתמי מינוס,  יוגורט חמוץ מדי, גרנולה תעשייתית וללא ממתיק נוסף כמו סילאן או דבש, העברתי את הפירות מהפרנץ טוסט ליוגורט והתקבל שילוב סביר.

עלותה של כל ארוחה זוגית הכוללת את המנות הללו ושתייה אחת לאדם היא 98 ₪, הרעיון נהדר, שובר את מסגרת הבנאליות של לחם, ממרחים וביצה, אבל הביצוע פושר על סף הכושל, במידה והייתי מקבל ארוחה סטנדרטית עם נפילות כאלו הייתי קוטל את המקום אבל אני מאמין שעל ידי מעט רצון ניתן לגרום לארוחה הזאת להמריא.הייתי שמח לחזור שם אחרי מקצה שיפורים קצר במטבח.
 לסיכום- בסולם הדוקטור המקום מקבל 7.2



תגובה 1:

  1. כשגרתי במרחק יריקה מזליק, ביליתי שם מספר פעמים.המקום לא ממש זכור לי כפסגת הקולינריה אלא כיותר בית קפה שכונתי עם שירות סביר.

    השבמחק