בורקס, קינוחים גם מתכון לצ'ילי

יום שישי קצת מעונן, רוחות חזקות ומקפיאות עצמות, אחרי שבוע של עבודה הגיע הזמן למעט מנוחה, אבל ביום שישי כמו בכל הימים כבר בשעה מוקדמת מדיי מצאתי את עצמי ער וחושב על הדבר החשוב ביותר ביום שישי- מה אוכלים על הבוקר?
ועל הדבר השני הלא פחות חשוב- מה מכינים לסופשבוע ולהמשך השבוע בכלל?
לצערי בכפר סבא אין אפשרויות רבות לאוכל רחוב מהיר, פשוט וזול, אוכל שנחוץ לשם התחלת סוף השבוע, אחרי התלבטות קלה החלטנו להתחיל את היום עם בורקס, חמושים בזוג כלבים עשינו את דרכנו לחנות קטנה ולא בולטת, בורקס בכפר, על כביש הכניסה לכפר סבא, מקום פשוט וקטן, פעמיים בורקס- אחד עם גבינה אחד עם תופחי אדמה, גבינה ותרד היה חסר, במהירות הבורקס מגיע, בורקס תורכי עתיר במילויי עדין וטוב, קצת מלפפון חמוץ ביתי וטוב, זיתים מרירים, רסק אורירי וחריף תימני, ביצה חומה ומעטה יפה של  זעתר, צלחת פלסטיק מלאה בכל טוב שנעלמה חיש מהר, בורקס טעים, בצק פריך וטוב, לא מתחרה עם הבורקס התורכי בשוק הכרמל או הבורקסיות של לוינסיק אבל בשביל 15 ש"ח בכפר סבא מקום שטוב שקיים.

הרעב עדיין קיים, הפעם צריך מתוק, פונים לבית הקפה השכונתי הקבוע של יום שישי, נומילי, המקום הקבוע מוכן לנו, הצוות כבר יודע מה אנחנו אוהבים ומתקן את ההזמנה שלי שניתנת בהסח דעת (ממתי אתה מזמין הפוך גדול, תמיד זה אספרסו ארוך הם מתקנים אותי) הפעם החלטנו ללכת על קינוחים ולא מאפים- מילפיי שקיבל שכבת קרמל יפה ומילוי של שחיתות סותם עורקים ופריז ברסט עדין עם קרם אגוזי עשיר, דרך נהדרת לפתוח את היום.

שלב ב'- הצטיידות, נוסעים לשדות מול הכניסה למושב צופית, ירקות מהמושבים באזור במחירים נוחים, 3.80 לכל קילו של ירקות מסוגים רבים, הסחורה לא תמיד סוג א' אבל יש מציאות נהדרות- שומר קטן וצעיר, סלרי רענן, כרוביות יפות, לפתות וסלק, שקיות מתפקעות מירק ובסוף משלם פחות מ-50 שקל ועכשיו היישר למטבח לחשוב מה עושים עם כל הכבודה.

למזג אוויר סגרירי החלטתי ללכת על צ'ילי איכותי, 3 סוגים של שעועית, בסיס של ירקות שורש רבים והרבה הרבה חריף...

צ'ילי עשיר

1/2 קילו בשר בקר טחון
700 גרם שעועית
1 קופסא עגבניות שומרות (800 גרם)
2 כפות רסק עגבניות איכותי (אני משתמש ברסק של MUTTI שנותן טעם עמוק)
4 בצל אדום
2 כרישה
2 עלי סלרי
2 שומר קטן
3 שיני שום
2 פלפלי צ'ילי
2 כפיות כמון
1 כפית פפריקה חריפה
1 כפית פפריקה מעושנת
מלח
פלפל

1. משרים את השעועית יום קודם במים קרים, אני השתמשתי בשעועית לבנה, אדומה ומנומרת.
2. בסיר גדול מחממים שמן זית על אש בינונית ומטגנים שום פרוס ופלפלי צ'ילי פרוסים כולל הגרעינים (במידה ואוהבים חריף)
3. אחרי דקה מוסיפים בצל וכרישה פרוסים גס, מזהיבים את הבצל.
4. מוסיפים שומר ועלי סלרי פרוסים גס, סוגרים את המכסה ונותנים לירקות להזיע 5 דקות.
5. מוסיפים את הבשר, בעזרת כף עץ מפוררים את הבשר ומזהיבים מעט במשך 2-3 דקות.
6. מוסיפים את העגבניות המרוסקות ומערבבים טוב.
7. בקופסא של העגבניות מערבבים מים רותחים ואת רסק העגבניות ומוסיפים לסיר.
8. מוסיפים את התבלינים ואחרי עירבוב טוב גם את השעועית.
9. מוספים מים במידת הצורך ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים מכוסה במשך כ-3 שעות עד שהשעועית רכה, במידת הצורך מוסיפים מים ומערבבים מדי פעם.

את הצ'ילי אפשר לאכול כמו שהוא, עם טורטיות או נאצ'וס או אפילו עם לחם תירס, אנחנו ערבבנו מעט מהצ'ילי עם סלט סלק, דבר שאיזן את החום של התבשיל עם מעט קרירות וקרמיות, ובצד בקבוק יפה של יונק דבש ממבשלת הדובים, בירה בסגנון בלגי, מתוקה, עשירה ומעט עוקצנית בסיום שלה, קינוח  מעולה ליום עמוס.







http://www.google.com/help/hc/images/feedburner/wp-email-code.gif


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה